Kleur je business

GEEF KLEUR AAN JE BEDRIJF 

Het menselijk geheugen is vatbaar voor visuele prikkels en daar is kleur er een van. Kleur roept een emotie op. Ook bij jouw doelgroep. Let jij daar ook al op bij het overbrengen van een communicatieboodschap? Dit kan namelijk bepalend zijn of jouw boodschap wel of niet overkomt. Wist je bijvoorbeeld dat elke kleur een warme en een koele kant heeft? Kortom kleuren spelen een grote rol bij keuzes die we maken en het gevoel dat we ergens bij krijgen. Kleuren zetten je onbewust aan het denken, omdat we ze associëren met gedachtes en emoties. Met welke kleur associëren jouw klanten jouw merk of bedrijf

Roze 
Roze staat voor energiek. Je wordt er vrolijk van en wordt aan de andere kant ook als kalmerend ervaren. Roze zorgt voor positiviteit. Ook met een tikkeltje humor en een knipoog, want je moet het leven toch ook ‘door een roze bril blijven bekijken’.

Oranje
Deze warme kleur staat voor actie en roept een feeststemming op. De mengkleur tussen rood en geel, staat voor stimulering van het brein en de eetlust (denk maar eens aan thuisbezorgd.nl) Oranje is een aandachttrekkende kleur die warmte en enthousiasme uitstraalt. Je wordt er sneller energiek van. Helemaal als we met alle Nederlanders weer in deze nationale kleur samen een oranjefeest mogen vieren 😉

Blauw
Van veel mensen de favoriete kleur en daarom ook niet gek dat deze gelinkt wordt aan betrouwbaarheid, rust, loyaliteit en straalt een bepaalde status uit. Aan de andere kant wordt het ook een koude kleur genoemd, door de  technisch, formeel en zakelijke emotie die deze kleur oproept. Gelukkig kan je blauw met heel veel kleuren combineren. 

Groen
De kleur groen staat voor groei, ontspanning en frisheid. Het is een positieve kleur wat veelal gelinkt wordt aan een nieuw begin, natuur, vertrouwen en veiligheid. Net zoals alle andere kleuren heb je groen ook in heel veel verschillende tonen. Welke kleur groen je ook kiest, je raakt er nooit op uitgekeken en dus een hele mooie stabiele basiskleur. 

Geel
Deze kleur stemt vrolijk en sprankelend, staat voor creativiteit en men krijgt doorgaans een positief gevoel van deze warme kleur. Maar let op, geel heeft ook zo zijn negatieve associaties. Teveel geel is erg onrustig, waardoor je sneller je geduld verliest. Met geel kun je goed accenten aanbrengen, waardoor het vaak gebruikt wordt in advertenties met aanbiedingen.

Rood
Rood is een krachtige vrolijke kleur die de aandacht trekt. Niet alleen staat deze kleur symbool voor passie en romantiek, dit is ook zeker een kleur om te activeren en werkt stimulerend/activerend. Deze kleur kent dus een hogere attentiewaarde, door dit goed toe te passen valt iets extra op! Maar pas op dat het geen gevaar uitstraalt als je dat juist niet wilt. 

Paars
Aan de ene kant straalt het een bepaalde luxe uit. Aan de andere kant staat de kleur paars voor spiritualiteit. Het werkt in ieder geval opbeurend en kalmerend en stimuleert de creativiteit.

Bruin
Kleur van hout en van aarde. Bruin is een mannelijke kleur, die vertrouwen en neutraliteit uitstraalt. De bruine kleur wordt veel gebruikt voor producten en bedrijven in het buitenleven, denk aan outdoorzaken en bijvoorbeeld campings. Belangrijke kleureigenschappen zijn stabiliteit, natuurlijk, alledaags en betrouwbaar. Maar pas op, het kan ook als oubollig worden ervaren.  

Wit
Wit staat voor rust, netheid en eenvoud. De perfecte basis waarmee je alles kunt combineren. 

Zwart
Zwart en wit zijn geen kleuren. Toch krijgen deze beide een belangrijke rol. Het is een krachtige, stijlvolle en serieuze kleur. 

Nu je de betekenis van kleuren kent, kun je er gebruik van maken. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van je logo, website of bij het kiezen van beelden die jij inzet op jouw social media kanalen. Kom je er niet uit? Dan help ik je er graag bij. Boek dan een 1-op1 sparsessie met mij. Tijdens onze sparsessie krijg je energie en handvatten aangereikt om ingesleten ineffectief gedrag om te zetten in effectief handelen.

Binnenkort lanceer ik iets nieuws waarmee je zelf jouw business ook een boost kunt geven… Wil je hiervan als eerste op de hoogte zijn, vul dan onderstaande formulier in. Dan ben jij straks de eerste om aan de slag te kunnen gaan!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.