Creëer een vakantiegevoel in je bedrijf

Met de vakantie nog maar net achter de rug maken we ons op voor het najaar. Hierbij de 5 gouden tips om het vakantiegevoel nog even vast te houden in je bedrijf.  Jouw bedrijf, jouw route met bestemming…Let’s go.

01 Trekpleister

New York Joyce Vieth hotspot

Wat wordt je volgende bestemming en waarom kies je die bestemming? De vakantieverhalen van anderen zorgen er vaak voor dat je zelf ook enthousiast raakt over die bestemming. ‘Want die bezienswaardigheid is echt een aanrader!’

 

De ervaring van een ander vinden we dan ook best wel belangrijk. Tegenwoordig zijn we er dan ook dol op om van te voren reviews te lezen, zodat we weten wat we kunnen verwachten.

Als bedrijf probeer jij natuurlijk ook dat er over jouw bedrijf of merk positief gepraat wordt. Zorg ervoor dat jouw bedrijf een trekpleister wordt. Werk dus aan je naamsbekendheid door online actief te zijn. Creëer een positief imago door een goed product of dienst te leveren en net dat beetje extra service te verlenen. Door dat verrassingseffect zijn jouw klanten sneller bereid om een review te plaatsen die je natuurlijk fantastisch kunt inzetten op je website of social media. Kortom wordt de trekpleister van jouw vakgebied.

02 Cultuur snuiven

Joyce Vieth vakantie

Tijdens vakantie willen we juist vanalles doen waar we in het dagelijks leven niet aan toe komen, staan we meer open om nieuwe dingen te ontdekken en stappen we sneller uit onze comfortzone. Deze ingrediënten zorgen er mede voor dat de vakantieperiode anders is dan normaal en dat je er dus nog lang over zult napraten. Probeer in je bedrijf ook boven het veld van concurrentie te steken en op te vallen tussen het aanbod wat de klanten krijgen door anders te zijn. Wat is jouw USP en waar wil je je in onderscheiden?

03 Souvenirs

souvenirs joyce vieth

Mensen zijn dol op verzamelen. We willen graag iets tastbaars om de herinnering van de vakantie kracht bij te zetten. In je bedrijf verzamel je in plaats van souvenirs juist data. Hiermee krijg je inzicht in het gedrag van je klanten en meet je de marketingeffectiviteit. Vervolgens kan je bijvoorbeeld je website verbeteren of kunnen acties omgezet worden om je marketingstrategie bij te sturen.

04 Say cheese

Portret Joyce Vieth ontdekken

Vakantiefoto’s zorgen ervoor dat je na je vakantie nog herinneringen kunt ophalen en kunt delen met de thuisblijvers. De mooiste foto’s bewaar je en presenteer je in een album. Dat geldt ook voor bedrijfsfotografie waarin naar voren komt wie je bent en waar je trots op bent. Met mooie passende beelden van jouw bedrijf straal je authenticiteit uit. Gebruik deze beelden in je communicatie uitingen om zo het verhaal van jouw bedrijf te vertellen.

05 andere smaken

Smaken

Wanneer je buiten de deur gaat eten proef je nieuwe smaken. Prikkel je zintuigen en wees hongerig. Durf je kwetsbaar op te stellen en geef soms iets uit handen. Dan zal je zien dat je verrast wordt en dat pakt meestal goed uit. Zo werkt het ook in je bedrijf. Spar eens met iemand die je andere inzichten kan geven. Dus ontspan en laat je iets verfrissends voorschotelen. Gun jezelf rust en focus op wat jou gelukkig maakt. Dan marketing ik het vakantiegevoel. Laat de voorpret voor de volgende bestemming maar beginnen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.