Compliment

Complimentendag -

Uitdelen en incasseren. Waarom is een compliment geven toch altijd makkelijker dan te ontvangen? Je wordt er soms ongemakkelijk van bij ontvangst, maar uiteindelijk geeft het natuurlijk een heel goed gevoel. Dat gevoel wil ik vandaag graag met je delen tijdens Nationale Complimentendag. Want ben jij die vrijwilliger die zich inzet voor kwetsbaren? Ben jij die student die thuis onderwijs volgt? Ben jij die ondernemer die zijn/haar deuren tijdelijk heeft moeten sluiten? Heb jij moeten schakelen van bezorgservice naar click & collect en door naar het aanbieden van personal shopping?

Een groot compliment aan iedereen die ook afgelopen tijd heeft laten zien dat je door een positieve mindset en inzet toch niet de moed hoeft te verliezen. Doe het op jouw manier, dan blijf je altijd bij jezelf, hou je er uiteindelijk een goed gevoel aan over en ben je altijd onderscheidend. 

Afgelopen periode heb ik ook met een aantal klanten gewerkt aan hun authenticiteit. Mooie ontdekkingsreis en gaaf om te zien dat zij hun kansen nú pakken. De eerste resultaten zijn zichtbaar en de eerste complimenten zijn dan ook al uitgedeeld. Daar doen we het voor!

Na weken gesloten te zijn mogen de contactberoepen deze week weer aan de slag. Hopelijk volgen andere branches waaronder de horeca ook snel. Als ‘dochter van’… ben ik blij dat o.a. mijn ouders weer kunnen doen waar ze energie van krijgen en dit weer op een verantwoorde manier kunnen uitvoeren. Fijn dat we binnenkort weer tegen elkaar kunnen zeggen: ‘Wat zit je haar goed!’

 

Joyce Vieth
PR Sidekick & Business Support

Kansen zien en kansen grijpen

Wat brengt 2021? Heb jij jouw (marketing)plannen al geregeld? Het is altijd een mooi moment om te starten met impact maken met jouw bedrijf en om de klanten te raken die je wilt bereiken, maar starten in januari heeft iets magisch…

Een nieuw jaar met nieuwe kansen om op een slimme manier en via de juiste kanalen jouw ideale klant aan te spreken. Dus naast werken in je bedrijf is het goed om ook in 2021 te blijven werken áán je bedrijf. Om jouw bedrijf te laten groeien moet je dan ook af en toe durven stilstaan. Daar is januari een uitgelezen moment voor. Heb jij bijvoorbeeld al de balans gevonden in authenticiteit uitstralen en de expert status delen? Of werk je daar nog aan?

Afgelopen jaar heb ik een mooie mix van ondernemers mogen helpen. Want het maakt niet uit of je nu nog aan het begin staat, een hoofd vol plannen hebt of al wat jaren als ondernemer onderweg bent. Eenmaal aan het ondernemen heb je de neiging om non-stop door te gaan en zal je soms door ad hoc dingen opgeslokt worden. Om ervoor te zorgen dat je niet uit het oog verliest waarom je ooit begonnen bent of naar welk doel je nou aan het toewerken bent, moet je soms even (durven) stilstaan. Sommigen worden juist nu door de lockdown gedwongen om stil te staan. Zie het als een mooi moment om in te kunnen springen op ontwikkelingen en het grote geheel even goed te bekijken. Zie kansen, grijp je kans en blijf in 2021 bouwen aan een ijzersterk merk. Maak impact en kick some…!

Joyce Vieth
PR Sidekick & Business Support

Kenmerken van een goede website

Werk aan de winkel

Onlangs kreeg ik een berichtje…”Mijn website straalt niet meer uit wat mijn bedrijf nu is en ik trek nu vooral de verkeerde klanten aan. Joyce, wil jij mij helpen, zodat dit weer klopt en past bij wie wij als bedrijf zijn?” Mijn antwoord daarop kan je natuurlijk wel raden. Challenge accepted! 🙂
 
Het triggerde mij ook om er verder in te duiken. Hoe heeft het zo bij dit bedrijf kunnen gebeuren dat dit niet meer met elkaar matcht. Ik kijk dan ook verder dan alleen naar de website van deze klant. Online en offline moeten in de hele linie goed met elkaar ‘communiceren’. 
 
Spreek jij in al je communicatie uitingen wel de juiste klanten aan? Straal je uit wie je wilt zijn met jouw bedrijf? Hoog tijd om eens even een lijstje te maken van belangrijkste punten [als je het mij vraagt] waar een (nieuwe) website sowieso aan moet voldoen:
 
– Het moet er professioneel uitzien en de huisstijl moet herkenbaar zijn.
– De website moet ook goed op mobiel of tablet werken en dus ‘responsive’ zijn.
– Snapt de bezoeker van de website binnen enkele seconden wat hij/zij kan ‘halen’ bij jou?
– Vindbaarheid in zoekmachines is een must.
– De website moet snel kunnen laden en gebruiksvriendelijk zijn (anders zullen bezoekers snel afhaken)
– De website moet beveiligd zijn. Websites zijn gevoelig voor hackers en bezoekers hechten waarde aan een veilige website. Zeker als ze op die website gegevens gaan invullen. Straal dus vertrouwen uit.
– Vertel relevante informatie en laat mooie afbeeldingen en goede foto’s hierop aansluiten.
 
Wees eens eerlijk…Spreek jij met jouw website de juiste klanten aan?
Of kan jouw website wel een professionele boost gebruiken?
 
——————
 !

——————

Smid Accountants

Opdracht: copywriting voor de nieuwe website www.smid.nu

“Toen wij onze website ging vernieuwen stonden wij voor de keus: alle teksten zelf gaan schrijven of dit laten doen door een specialist. Zo kwamen wij in contact met Joyce. Op basis van de intakegesprekken en de wijze van haar aanpak hadden wij al snel in de gaten dat de keuze voor deze specialiste een goede en verstandige was. Haar aanpak en kennis sprak ons direct aan. Vooral de aandachtspunten die zij ons direct al meegaf voor onze online vindbaarheid (SEO) was voor ons direct zeer positief. Ook de afstemming tussen onze nieuwe website en onze sociale media heeft zij perfect in haar opdracht meegenomen. Uiteindelijk sluiten de door Joyce opgestelde teksten goed aan op onze vindbaarheid op internet maar vooral ook bij ons imago wat willen uitstralen op onze nieuwe website!”

Van offline naar online mogelijkheden

“HOERA, 1 jarig huwelijk!”

Met eigen geschreven tekst op de melodie van ‘het dondert en het bliksemt’ probeerden wij vorig jaar de boel flink op z’n kop te zetten in Warschau. Wij lieten de Poolse familie en Oostenrijkse vrienden van het bruidspaar kennismaken met o.a. de polonaise. Werkt trouwens prima verbindend in iedere taal. 🙈😆 Dat de boel inmiddels flink op de kop is gezet moge duidelijk zijn. Zeker op gebied van offline naar online. Zo was ik vanochtend aanwezig bij de Toerisme Top 2020. Weliswaar deze keer online, maar net zo verbonden.
 
We maken ecologische en economische keuzes en proberen alsnog te innoveren en te inspireren in tijden van crisis. Ieder in zijn/haar vakgebied en binnen de mogelijkheden die er momenteel zijn. Welke keuzes maak jij op marketing gebied? Waar heb jij sinds corona meer aandacht voor of waar zou je meer aandacht voor moeten hebben? 😅
 
Het dondert en het bliksemt nog wel even door de komende periode als we de virologen mogen geloven. Neemt niet weg dat je juist NU creatief kunt zijn en het vanaf nu anders aan kunt pakken. Door niet in je bedrijf maar AAN je bedrijf te werken. Dat bijvoorbeeld die website in tekst en beeld wel eens onder handen genomen mag worden. 📝 Komt jouw boodschap nog wel over? Wat straal je uit, wie wil je aantrekken? Kortom spreek jij jouw ideale klant nog wel aan?
 
Deze druilerige maandag is een ideaal moment om terug te blikken en herstel naar de toekomst uit te stippelen. 🌟 Ondertussen wordt het 1-jarige huwelijk in Polen ‘gevierd’. Wij vieren het op afstand gewoon mee en hopen dat we over een tijdje weer met een vliegtuig vol (of in een stoet van elektrische voertuigen 🛴) die kant op kunnen gaan om de polonaise met alle nationaliteiten voort te zetten…maar vanavond facetimen we gewoon even. Net zo verbonden! 🤗

Kleur je business

GEEF KLEUR AAN JE BEDRIJF 

Het menselijk geheugen is vatbaar voor visuele prikkels en daar is kleur er een van. Kleur roept een emotie op. Ook bij jouw doelgroep. Let jij daar ook al op bij het overbrengen van een communicatieboodschap? Dit kan namelijk bepalend zijn of jouw boodschap wel of niet overkomt. Wist je bijvoorbeeld dat elke kleur een warme en een koele kant heeft? Kortom kleuren spelen een grote rol bij keuzes die we maken en het gevoel dat we ergens bij krijgen. Kleuren zetten je onbewust aan het denken, omdat we ze associëren met gedachtes en emoties. Met welke kleur associëren jouw klanten jouw merk of bedrijf

Roze 
Roze staat voor energiek. Je wordt er vrolijk van en wordt aan de andere kant ook als kalmerend ervaren. Roze zorgt voor positiviteit. Ook met een tikkeltje humor en een knipoog, want je moet het leven toch ook ‘door een roze bril blijven bekijken’.

Oranje
Deze warme kleur staat voor actie en roept een feeststemming op. De mengkleur tussen rood en geel, staat voor stimulering van het brein en de eetlust (denk maar eens aan thuisbezorgd.nl) Oranje is een aandachttrekkende kleur die warmte en enthousiasme uitstraalt. Je wordt er sneller energiek van. Helemaal als we met alle Nederlanders weer in deze nationale kleur samen een oranjefeest mogen vieren 😉

Blauw
Van veel mensen de favoriete kleur en daarom ook niet gek dat deze gelinkt wordt aan betrouwbaarheid, rust, loyaliteit en straalt een bepaalde status uit. Aan de andere kant wordt het ook een koude kleur genoemd, door de  technisch, formeel en zakelijke emotie die deze kleur oproept. Gelukkig kan je blauw met heel veel kleuren combineren. 

Groen
De kleur groen staat voor groei, ontspanning en frisheid. Het is een positieve kleur wat veelal gelinkt wordt aan een nieuw begin, natuur, vertrouwen en veiligheid. Net zoals alle andere kleuren heb je groen ook in heel veel verschillende tonen. Welke kleur groen je ook kiest, je raakt er nooit op uitgekeken en dus een hele mooie stabiele basiskleur. 

Geel
Deze kleur stemt vrolijk en sprankelend, staat voor creativiteit en men krijgt doorgaans een positief gevoel van deze warme kleur. Maar let op, geel heeft ook zo zijn negatieve associaties. Teveel geel is erg onrustig, waardoor je sneller je geduld verliest. Met geel kun je goed accenten aanbrengen, waardoor het vaak gebruikt wordt in advertenties met aanbiedingen.

Rood
Rood is een krachtige vrolijke kleur die de aandacht trekt. Niet alleen staat deze kleur symbool voor passie en romantiek, dit is ook zeker een kleur om te activeren en werkt stimulerend/activerend. Deze kleur kent dus een hogere attentiewaarde, door dit goed toe te passen valt iets extra op! Maar pas op dat het geen gevaar uitstraalt als je dat juist niet wilt. 

Paars
Aan de ene kant straalt het een bepaalde luxe uit. Aan de andere kant staat de kleur paars voor spiritualiteit. Het werkt in ieder geval opbeurend en kalmerend en stimuleert de creativiteit.

Bruin
Kleur van hout en van aarde. Bruin is een mannelijke kleur, die vertrouwen en neutraliteit uitstraalt. De bruine kleur wordt veel gebruikt voor producten en bedrijven in het buitenleven, denk aan outdoorzaken en bijvoorbeeld campings. Belangrijke kleureigenschappen zijn stabiliteit, natuurlijk, alledaags en betrouwbaar. Maar pas op, het kan ook als oubollig worden ervaren.  

Wit
Wit staat voor rust, netheid en eenvoud. De perfecte basis waarmee je alles kunt combineren. 

Zwart
Zwart en wit zijn geen kleuren. Toch krijgen deze beide een belangrijke rol. Het is een krachtige, stijlvolle en serieuze kleur. 

Nu je de betekenis van kleuren kent, kun je er gebruik van maken. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van je logo, website of bij het kiezen van beelden die jij inzet op jouw social media kanalen. Kom je er niet uit? Dan help ik je er graag bij. Boek dan een 1-op1 sparsessie met mij. Tijdens onze sparsessie krijg je energie en handvatten aangereikt om ingesleten ineffectief gedrag om te zetten in effectief handelen.

Binnenkort lanceer ik iets nieuws waarmee je zelf jouw business ook een boost kunt geven… Wil je hiervan als eerste op de hoogte zijn, vul dan onderstaande formulier in. Dan ben jij straks de eerste om aan de slag te kunnen gaan!

Tijdloos

Tijdloos

Afgelopen weekend speelde tijd totaal geen rol, maar dat werd me pas achteraf duidelijk. Het was tijd voor gezelligheid met vrienden. Tijd om met elkaar bij te kletsen, tijd voor elkaar en tot in de nachtelijke uurtjes. Gelukkig was er voor die tijd al een camping en tent opgebouwd. Ja je leest het goed: we gingen kamperen bij ‘De Boer’, Marloes de Boer!  ‘Even lekker weg in eigen land’. Een uitdrukking die in de zomervakantie van 2020 een hele nieuwe lading heeft gekregen. Maar die ook meer dan lekker uitvoerbaar is. Gewoon in de tuin maken we het gezellig en komt de creativiteit naar boven. Sommigen gaan dan ook helemaal los en trekken het thema het hele weekend door (met dank aan Marloes). Zo kwamen we zondag terecht op het Ermerstrand en bleek het festival ‘Tijdloos’ te zijn. Het festival is vijf weken dé plek om te chillen en waar het nu, waar de tijd, afspraken en drukke agenda’s achter je ligt. Waar je mag zijn wie je bent, doen waar je zin in hebt en droomt over nieuwe doelen. Waar we eerst nog wat sceptisch rondliepen werden we al snel verleid door de heerlijke flow. Eerst maar eens rustig wat drinken op het terras… 

We zagen de djembés al voorbijkomen en op het strand werd een workshop gegeven. De muziek en het ritme zorgen ervoor dat je wel mee moet doen. De energie van zo’n groep en het euforische gevoel als je met elkaar in een korte tijd iets moois kunt creëren is gaaf.

Datzelfde gevoel krijg ik ook bij een project waar ik momenteel mee bezig ben. Waar we met een team langzaamaan een platform bouwen. Een plek waar ieder zijn/haar kwaliteiten kan inzetten om tot een mooi resultaat te komen, zodat we dit landelijk de markt op kunnen knallen. Maar hierover vertel ik binnenkort meer.

Terug naar het strand waar verderop onze aandacht werd getrokken door een dame die sierlijke bewegingen maakte met een hoelahoep op muziek. Ziet er makkelijk uit, van afstand, en ach we zijn er nu toch. Dus voordat je ’t weet sta je te hoelahoepen op het strand. Zo lenig als ik ben (not) blijk ik toch ‘de warrior move’ erg snel onder de knie te hebben met een hoelahoep. Dat geeft ook een boost voor je zelfvertrouwen. Vooral als blijkt dat je ook nog eens gefilmd wordt door de productiemaatschappij van ID&T voor een promofilm. Dus als we later op de dag op het strand de silent disco zien, bedenken we ons ook geen moment en gaan we gewoon. Dansen en lachen met de zon op je huid en voetjes in het water. We vergeten gewoon even de tijd. 

Terwijl ik dit schrijf gaat de maandelijkse sirene…het is 12.00 uur en de eerste maandag van de maand…dus direct weer terug naar de realiteit en de tikken van de klok. Back tot work! Ik wens iedereen weer een fijne werkweek en kom maar op met die tropische temperaturen die ons te wachten staat. Fijn voor iedereen die in eigen land op vakantie kan of thuis mag genieten. Ik heb weer een bak aan energie, zin in nieuwe (zakelijke) avonturen en kijk met een grote glimlach terug op een heerlijk gezellig tijdloos weekend. Mooi dat we zowel privé als zakelijk leuke dingen kunnen doen en de tijd dan aan ons voorbijvliegt.

Structuur @home

When business as usual becomes unusual…

Nu we massaal thuiswerken zijn we ook massaal op zoek naar meer structuur. Buren zijn volop bezig met een grote voorjaarsschoonmaak, een opgeruimd huis geeft immers ook een opgeruimd hoofd. Ondanks dat ik al langer vanuit kantoor thuis werk, betrap ik mezelf hier ook op. Toch vergt deze situatie meer energie van iedereen, maar we moeten het wel samen doen: We’re all in this together 💪🏼🖤 Nu we in ons sociale leven afgeremd worden willen we juist gas geven. Deze periode kan je dan ook juist benutten om de opgesloten creativiteit los te laten of juist meer structuur te creëren. Want als de wereld op z’n kop staat, geef het een beetje ruimte. Weliswaar vanuit huis ;-), maar zie het als een kans om te groeien.

Dus wil jij ook van offline naar online en heb je hulp nodig om jouw business een boost te geven? Let me know!

Joyce Vieth

Joyce Vieth | Boost your Business

Customer journey

C U S T O M E R 🧳 J O U R N E Y

Wanneer iemand over een ‘klantreis’ of ‘customer journey’ begint, pak jij dan alvast je koffer in? Ik heb net mijn koffer weer uitgepakt, want we zijn weer back in business. De customer journey is geen tripje naar de sneeuw of naar de zon, want je gaat niet ver op reis. De customer journey is de ‘reis’ die jouw (potentiele) klant aflegt om tot aankoop van een product of dienst over te gaan. Heb jij al in kaart gebracht hoe je een optimale klantbeleving kunt realiseren? 🤔

Iedereen heeft het

I E D E R E E N ▪️H E E F T ▪️ H E T 📱
Jouw buurman, de favoriete kledingwinkel in de stad, de kat van jouw vriendin: iedereen heeft Facebook, Instagram of een ander een social media account. Bijna 5 miljoen gebruikers op Instagram en meer dan 10 miljoen Nederlanders hebben een Facebook account. Hoog tijd om ook serieus aan je Business-profiel te gaan werken. Het is goed voor de zichtbaarheid van je merk én je verkoopt meer producten. Wil je weten welke trends in 2020 belangrijk worden en hoe je in kunt spelen op die ontwikkelingen? Ik bespreek graag welke stappen je kunt zetten om een sterk social media profiel te bouwen.


0
miljoen Insta gebruikers in NL



Facebook


Twitter


Linkedin

Portret Joyce Vieth ontdekken

Creëer een vakantiegevoel in je bedrijf

Met de vakantie nog maar net achter de rug maken we ons op voor het najaar. Hierbij de 5 gouden tips om het vakantiegevoel nog even vast te houden in je bedrijf.  Jouw bedrijf, jouw route met bestemming…Let’s go.

01 Trekpleister

New York Joyce Vieth hotspot

Wat wordt je volgende bestemming en waarom kies je die bestemming? De vakantieverhalen van anderen zorgen er vaak voor dat je zelf ook enthousiast raakt over die bestemming. ‘Want die bezienswaardigheid is echt een aanrader!’

 

De ervaring van een ander vinden we dan ook best wel belangrijk. Tegenwoordig zijn we er dan ook dol op om van te voren reviews te lezen, zodat we weten wat we kunnen verwachten.

Als bedrijf probeer jij natuurlijk ook dat er over jouw bedrijf of merk positief gepraat wordt. Zorg ervoor dat jouw bedrijf een trekpleister wordt. Werk dus aan je naamsbekendheid door online actief te zijn. Creëer een positief imago door een goed product of dienst te leveren en net dat beetje extra service te verlenen. Door dat verrassingseffect zijn jouw klanten sneller bereid om een review te plaatsen die je natuurlijk fantastisch kunt inzetten op je website of social media. Kortom wordt de trekpleister van jouw vakgebied.

02 Cultuur snuiven

Joyce Vieth vakantie

Tijdens vakantie willen we juist vanalles doen waar we in het dagelijks leven niet aan toe komen, staan we meer open om nieuwe dingen te ontdekken en stappen we sneller uit onze comfortzone. Deze ingrediënten zorgen er mede voor dat de vakantieperiode anders is dan normaal en dat je er dus nog lang over zult napraten. Probeer in je bedrijf ook boven het veld van concurrentie te steken en op te vallen tussen het aanbod wat de klanten krijgen door anders te zijn. Wat is jouw USP en waar wil je je in onderscheiden?

03 Souvenirs

souvenirs joyce vieth

Mensen zijn dol op verzamelen. We willen graag iets tastbaars om de herinnering van de vakantie kracht bij te zetten. In je bedrijf verzamel je in plaats van souvenirs juist data. Hiermee krijg je inzicht in het gedrag van je klanten en meet je de marketingeffectiviteit. Vervolgens kan je bijvoorbeeld je website verbeteren of kunnen acties omgezet worden om je marketingstrategie bij te sturen.

04 Say cheese

Portret Joyce Vieth ontdekken

Vakantiefoto’s zorgen ervoor dat je na je vakantie nog herinneringen kunt ophalen en kunt delen met de thuisblijvers. De mooiste foto’s bewaar je en presenteer je in een album. Dat geldt ook voor bedrijfsfotografie waarin naar voren komt wie je bent en waar je trots op bent. Met mooie passende beelden van jouw bedrijf straal je authenticiteit uit. Gebruik deze beelden in je communicatie uitingen om zo het verhaal van jouw bedrijf te vertellen.

05 andere smaken

Smaken

Wanneer je buiten de deur gaat eten proef je nieuwe smaken. Prikkel je zintuigen en wees hongerig. Durf je kwetsbaar op te stellen en geef soms iets uit handen. Dan zal je zien dat je verrast wordt en dat pakt meestal goed uit. Zo werkt het ook in je bedrijf. Spar eens met iemand die je andere inzichten kan geven. Dus ontspan en laat je iets verfrissends voorschotelen. Gun jezelf rust en focus op wat jou gelukkig maakt. Dan marketing ik het vakantiegevoel. Laat de voorpret voor de volgende bestemming maar beginnen.